Algemeen
Het actuele aanbod van Nissan Financial Services is hier te vinden.
Ja. Een Private Lease contract via Nissan Financial Services voldoet aan alle eisen en normen zoals opgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease.
Wanneer het product voldoet aan alle eisen en normen zoals opgesteld door Stichting Private Lease vindt u de logo’s van het Keurmerk terug op alle offerte- en contract documenten. Wanneer het product van de aanbieder is gecertificeerd door de Stichting Keurmerk Private Lease, kent deze aanbieder een deelnemerspagina op de website van de stichting. Daarnaast ontvangt u bij elk Private Lease aanbod de Algemene Voorwaarden Private Lease zoals opgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease. Deze voorwaarden vindt u hier.
Rijdt u in een auto via Nissan Business Finance? Voor vragen over onderhoud, reparatie, nieuwe documenten, schademeldingen of vervangend vervoer kunt u contact opnemen met de Driver desk van Nissan Business Finance. De driver desk is bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.30 uur via:
Telefoon: +31 (0)20 658 32 90
E-mail: drivercare@nissanbusinessfinance.nl
Voor de algemene voorwaarden van de contracten voor 01-03-2018 klikt u hier.
Online aanvraag en toetsing
Indien u al uw gegevens en documenten heeft aangeleverd duurt de financiele toetsing in de meeste gevallen minder dan 1 werkdag
Wij maken gebruiken van een externe callcenter om onze bepaalde processen efficienter te laten verlopen. Het kan zijn dat u heeft gekozen voor een online aanvraag voor Private Lease. In dat geval moeten we extra gegevens verzamelen. Het kan zijn dat ons callcenter u probeerd te bereiken ten behoeve van deze aanvraag. We proberen dit zo makkelijk mogelijk voor u te maken.
Heeft u vragen over het proces? Neem dan contact met ons. Op deze pagina vind u meer informatie.
Bestelling & levering
Ja, dit is mogelijk. De dealer bij u in de buurt helpt u graag verder. Neem contact op
De beschikbare opties verschillen per model en uitvoering. Selecteer hier uw gewenste model en zie welke opties er zijn. Staan de door u gewenste opties er niet bij? Neem dan contact op met uw lokale Nissan dealer en zij helpen u graag verder met een offerte op maat.
De modellen zijn beschikbaar in de afgebeelde kleuren op de website, fouten voorbehouden. Selecteer hier uw gewenste model. Wij bestellen de auto van uw keuze bij de door u gewenste Nissan dealer. Uw dealer helpt u dan ook graag met uw keuze en kan u adviseren welke combinaties beschikbaar zijn.
Het kenteken wordt middels RTL-registratie op uw persoonlijke gegevens geregistreerd (indien u als contractant vermeld staat). Hiervoor hebben wij een kopie van uw geldige Nederlands rijbewijs nodig. Iedereen dient voorzichtig om te gaan met zijn of haar identiteit. Wij willen u er graag op wijzen dat het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een app heeft ontwikkeld om een veilige kopie van uw identiteitsbewijs te maken. Download de app “KopieID” in de App Store of Play Store. Let op dat u alleen uw BSN-nummer verwijdert. Uw rijbewijsnummer dient zichtbaar te blijven.
Uw eigen Nissan dealer gaat graag met u in gesprek over de inruil mogelijkheden van uw huidige auto.
Ja, dat kan bij Nissan Financial Services. Uw Nissan dealer adviseert u graag over alle mogelijkheden op het gebied van opties en accessoires. Neem contact op
Nissan Financial Services biedt Private Lease contracten aan voor particulieren. Zoekt u een oplossing voor uw medewerkers of uw bedrijf? Neemt dan contact op met Nissan Business Finance.
Heeft u vragen over de status van uw beoordeling dan kunt u contact opnemen met Nissan Financial Services via ons contactformulier
Nee, op het moment dat u de leaseovereenkomst tekent heeft u een bedenktijd van 14 dagen. Na het verstrijken van deze bedenktijd, bestelt Nissan Financial Services uw nieuwe auto bij de Nissan dealer van uw keuze.
Na goedkeuring van uw aanvraag en het verstrijken van de wettelijke bedenktermijn, bestelt Nissan Financial Services uw nieuwe auto bij de Nissan dealer van uw keuze. Uw dealer informeert u graag over levertijden en maakt met u een afspraak voor aflevering van uw nieuwe auto.
Er kunnen natuurlijk altijd redenen zijn waarom u uw nieuwe auto op korte termijn nodig hebt. In de regel zijn voorraad auto’s sneller te leveren. Mocht u zeker weten dat u geen 14 dagen bedenktijd voor nodig hebt, dan kunt u een aanvullende verklaring ondertekenen bij uw Nissan dealer.
Nissan Financial Services bestelt uw nieuwe auto bij de Nissan dealer van uw keuze. Uw dealer zal met u een geschikt moment plannen voor de aflevering van uw nieuwe auto.
We vragen u contact op te nemen met Nissan Financial Services via ons contactformulier
Contract & voorwaarden
Ja, dat kan. U heeft namelijk 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat u een leasecontract kosteloos kunt ontbinden tot 14 dagen nadat Nissan Financial Services het door u ondertekende leasecontract heeft ontvangen.
Iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs en toestemming van de contractant mag in de auto rijden.
Is het mogelijk het contract tussentijds te beëindigen?
Ja, dat is mogelijk. Afhankelijk van de reden van beëindiging en moment van afsluiten van het contract kunnen kosten verbonden zijn aan een beëindiging.
VOORWAARDEN BIJ CONTRACTEN GETEKEND NA 17 DECEMBER 2021
Op basis van onderstaande situaties komt de contractant(en) in aanmerking voor een vroegtijdige beëindiging zonder opzeggingsvergoeding:
- gedwongen ontslag (vanuit vast dienstverband ten tijde van opzeggen)
- echtscheiding of ontbinding van een notarieel samenlevingscontract (alleen van toepassing als beide personen op het contract staan)
- arbeidsongeschiktheid (minimaal 80% afgekeurd)
- verlies van rijbevoegdheid om medische redenen
- overlijden
Voorwaarde hiervoor is dat er eerst een nieuwe Draagkrachtnorm berekening wordt gemaakt, tevens dient u aan te tonen dat bovenstaande situatie zich heeft voorgedaan. Indien één van de contractanten overlijdt hebben nabestaanden de mogelijkheid de leaseovereenkomst kosteloos te beëindigen.
Daarnaast dient u het volgende zijn nagekomen:
- U heeft aan alle verplichtingen van het Private Lease contract voldaan tot op het moment van beëindiging van het contract; en
- Wanneer client aan Nissan Financial Services Financial Services bewijzen kan overleggen waaruit blijkt dat de client zich op een van de beëindigingsgronden kan beroepen.”; en
- Het Voertuig is ingeleverd conform de Aanvullende voorwaarden en de inleverhandleiding; en
- Nissan Financial Services behoudt zich het recht het verzoek voor kosteloos te ontbinden te weigeren
Het Private Lease contract wordt beëindigd zodra aan de voorwaarden 1 t/m 3 is voldaan. In alle andere gevallen is de contractant een opzeggingsvergoeding verschuldigd.
VOORWAARDEN BIJ CONTRACTEN GETEKEND VOOR 17 DECEMBER 2021
In geval van vroegtijdige beëindiging dient de contractant een opzegginsvergoeding te betalen ongeacht de reden van opzegging.
De opzeggingsvergoeding wordt op twee verschillende manieren berekend:
Manier 1
De opzeggingsvergoeding is het vaste percentage van 40% van de gezamenlijke termijnbedragen die u zonder de opzegging nog zou moeten betalen.
Manier 2
De opzeggingsvergoeding is het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die u hebt betaald en nog moet betalen tot het moment van opzegging en de gezamenlijke – hogere – termijnbedragen die u tot dat moment had moeten betalen als u direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.
De laagste van deze twee opzeggingsvergoedingen is de opzeggingsvergoeding die u dient te betalen.
Rekenvoorbeeld 1
Het termijnbedrag is € 200,-.
De overeengekomen leaseperiode is 36 maanden.
U zegt op tegen het begin van de 25e maand.
Manier 1
Zonder de opzegging zou u aan termijnbedragen nog 12 maanden vermenigvuldigd met € 200,- is € 2.400,- moeten betalen. De opzeggingsvergoeding bedraagt dus 40% van € 2.400,- is € 960,-.
Manier 2
Het leasetarief gebaseerd op een looptijd van 24 maanden was, ten tijde van het aangaan van uw leaseovereenkomst, € 250,- per maand. Het verschil in leasetarief dat u heeft betaald op basis van 36 maanden ten opzichte van het leasetarief gebaseerd op 24 maanden, is € 50,- per maand.
De opzeggingsvergoeding bedraagt dus € 50,- vermenigvuldigd met de reeds verstreken looptijd van 24 maanden is € 1.200,-.
In dit geval is de opzegginsvergoeding zoals berekend op manier 1 het laagst. Dit is de opzeggingsvergoeding die u dient te betalen.
Rekenvoorbeeld 2
Het termijnbedrag is € 500,-.
De overeengekomen leaseperiode is 48 maanden.
U zegt op tegen het begin van de 25e maand.
Manier 1
Zonder de opzegging zou u aan termijnbedragen nog 24 maanden vermenigvuldigd met € 500,- is € 12.000,- moeten betalen.
De opzeggingsvergoeding bedraagt dus 40% van € 12.000,- is € 4.800,-.
Manier 2
Het leasetarief gebaseerd op een looptijd van 24 maanden was, ten tijde van het aangaan van uw leaseovereenkomst, € 650,- per maand. Het verschil in leasetarief dat u betaalt op basis van 48 maanden ten opzichte van het leasetarief gebaseerd op 24 maanden, is € 150,- per maand.
De opzeggingsvergoeding bedraagt dus € 150,- vermenigvuldigd met de reeds verstreken looptijd van 24 maanden is € 3.600,-.
In dit geval is opzegginsvergoeding zoals berekend op manier 2 het laagst. Dit is de opzeggingsvergoeding die u dient te betalen.
Meerkilometers
Indien er sprake is van meerkilometers dient u naast de opzeggingsvergoeding ook het aanvullende bedrag voor meerkilometers te betalen (artikel 5 van deze Aanvullende voorwaarden).
Nee, het leasen van een auto wordt volgens de huidige wet- en regelgeving niet gezien als een vorm van financiering. Nissan Financial Services blijft dan ook eigenaar van de auto.
Het maandbedrag zal niet veranderen, tenzij er fiscale wijzigingen optreden (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als u een auto koopt. Het bedrag op de offerte is het maandbedrag gedurende de gehele looptijd.
Wel kan het gebeuren dat u meer of minder kilometers rijdt dan u van te voren had verwacht. Dit kan dan aanleiding geven het jaarkilometrage in uw overeenkomst te wijzigen. In onze algemene voorwaarden vindt u alles tot in detail terug.
De volgende componenten zijn inbegrepen bij de maandelijkse leaseprijs:
- Houderschapsbelasting
- Reparaties, onderhoud en zomerbanden
- Schadeherstel en glasreparatie
- WA Casco verzekering met een eigen bijdrage op Casco van €450,-
- 24-uurs internationale pechdienst
- Vervangend vervoer na 1 uur
- Schadeverzekering voor inzittenden
- Bescherming bij werkloosheid en/of arbeidsongeschiktheid
- btw
De kosten van brandstof dient u wel zelf te betalen. Ook kosten voor parkeren, wassen van het voertuig, connectiviteitsabonnementen en updates van het navigatiesysteem (indien aanwezig in het voertuig en niet vergoed door de fabrikant), bekeuringen en tolgelden zijn voor uw eigen rekening. Dit kan in bepaalde gevallen ook gelden voor het tussen beurten door vervangen of aanvullen van olie, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers. Neemt u in deze gevallen contact op met uw Nissan dealer.
De volledige voorwaarden vindt u hier.
Het maandbedrag kan veranderen als gevolg van fiscale wijzigingen. Fiscale oorzaken zijn bijvoorbeeld wijzigingen van de houderschapsbelasting, assurantiebelasting of de btw. De houderschapsbelasting kan ook wijzigen wanneer u verhuist naar een andere provincie. Dit geldt overigens ook wanneer u een auto koopt. In onze algemene voorwaarden vindt u alles tot in detail terug.
Daarnaast kan dit wijzigen i.v.m het type motorisatie
De overheid is voornemens de kortingen op de motorrijtuigenbelasting voor (plug-in hybride) elektrische auto’s in de periode 2025-2030 (verder) af te bouwen.
Elektrische voertuigen (EV)
2024 is het laatste jaar met 100% korting; in 2025 geldt een korting van 75%, gevolgd door een verdere afbouw.
Plug-in hybride voertuigen (PHEV)
In 2024 geldt nog een korting van 50%; in 2025 is de korting 25%. Op basis van de huidige plannen geldt vanaf 1 januari 2026 voor PHEV het volledige mrb-tarief.
Deze aanpassing heeft gevolgen voor uw maandelijkse leasebedrag. Voor 2025 betekent dit – afhankelijk van het gewicht van de auto – een verhoging van € 20 tot € 30 per maand.
Afhankelijk van uw individuele keuze heeft u een eigen bijdrage (eigen risico). In de calculatie kunt u kiezen uit een aantal opties voor de eigen bijdrage. De eigen bijdrage zal worden vermeld op uw leasecontract en zal alleen van toepassing zijn op casco schade(s). Dit zijn niet per definitie schades waar u zelf schuld aan hebt. Hier valt bijvoorbeeld ook diefstal, joyriding, inbraak en storm- en hagelschade onder. Voor een WA schade geldt geen eigen bijdrage. Indien zich binnen een aaneengesloten periode van 12 maanden meer dan 2 schadegevallen voordoen zal Mobilize Financial Services de eigen bijdrage voor cascoschade voor de resterende duur van de leaseperiode met € 500,- verhogen. De eigen bijdrage is nooit hoger dan € 500,- per schadegeval vóór de genoemde verhoging en is nooit hoger dan € 950,- na de genoemde verhoging. De volledige voorwaarden vindt u hier.
Wij willen uiteraard voorkomen dat iemand maandelijkse verplichtingen aangaat die niet passen bij zijn of haar persoonlijke situatie. Wij accepteren daarom op basis van VFN normen (http://www.vfn.nl/consumenten/) waarbij wij gebruik maken van toetsing en registratie bij het BKR te Tiel.
Iedere aanvraag voor Private Lease wordt individueel beoordeeld. De financiële beoordeling hangt af van uw specifieke situatie en zal uitwijzen of u wel of niet in aanmerking komt voor Private Lease via Nissan Financial Services.
Bijtelling is alleen van toepassing wanneer uw werkgever u een auto beschikbaar stelt en hiervoor de kosten op zich neemt. Omdat u het contract als privé persoon afsluit en de leasekosten zelf betaalt, is er dus geen sprake van bijtelling.
Nee, dat is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om samen met uw partner een aanvraag te doen.
Nee, op dit private lease product is geen borg van toepassing.
Nee, een aanbetaling is niet vereist en ook niet mogelijk. Volgens het Keurmerk Private Lease mag er niet met een leaseprijs verlagende aanbetaling gewerkt worden op een privé lease overeenkomst.
Nee, er is bij Nissan Financial Services geen sprake van een slottermijn. Slechts de meer of minder gereden kilometers worden met u afgerekend en schades die niet onder reguliere gebruikersschades vallen. Een toelichting op aanvaardbare gebruikersschades vind u hier.
Iedere aanvraag voor Private Lease wordt individueel beoordeeld. Het BKR kent verschillende coderingen, ook positieve registraties. Het hangt af van de aard van de codering(en) en de financiële beoordeling van uw aanvraag of u wel of niet in aanmerking komt voor Nissan Financial Services.
Bij het BKR worden alle particuliere kredieten hoger dan €250,00 en met een minimale looptijd van één maand geregistreerd. De kans is dus groot dat u al geregistreerd staat, bijvoorbeeld vanwege een hypotheek. Ondanks dat Private Lease geen krediet is, zal ook een Private Lease product worden geregistreerd bij het BKR onder een aangepaste code. Zo ook wanneer u een overeenkomst afsluit bij Nissan Financial Services. Uw overeenkomst wordt geregistreerd in het CKI-register (Centraal Krediet Informatiesysteem) van het BKR te Tiel. Registratie zal plaats vinden onder de code OA (operationele autolease). Vanuit stichting Keurmerk Private Lease is de hoogte van de registratie vastgesteld op 100% van de som van de leasetermijnen, sinds 1 april 2022. Voorbeeld berekening: Stel, uw maandtermijn bedraagt €200,- per maand gedurende 36 maanden. Het bedrag wat bij BKR geregistreerd wordt bedraagt in dit geval: 100% van €200,- = €200,- x 36 maanden = € 4.680,- Kijk voor meer informatie op www.bkr.nl.
- Nadat u een aanvraag hebt gedaan via Nissan Financial Services zal deze worden doorgestuurd naar onze partner EDR Credit Services. U ontvangt hierna een bevestiging van de aanvraag per e-mail.
- EDR voert de (verplichte) financiële beoordeling uit. Om het u gemakkelijk te maken krijgt u toegang tot uw persoonlijke pagina in de portal van EDR.
- Nadat u alle gegevens heeft aangeleverd, zal EDR telefonisch contact met u opnemen. Wanneer de toetsing is afgerond informeert EDR u en Nissan Financial Services over de uitslag.
- Na een positieve terugkoppeling ontvangt u de overeenkomst, welke u kunt tekenen en terugsturen.
- Wanneer de door u getekende overeenkomst is ontvangen door Nissan Financial Services, bestellen wij de auto bij de Nissan dealer van uw keuze, nadat de 14 dagen bedenktijd is verstreken.
- De dealer die uw auto zal leveren neemt contact met u op om met u de afspraak voor aflevering van uw nieuwe auto te maken.
De algemene voorwaarden van Nissan Financial Services staan hier.
Wij hanteren een maximum leeftijd van 82 bij einde contract. Dat betekent dat u bij 80 jaar, maximaal een contract van 24 maanden kunt afsluiten.
Reparatie & onderhoud
U kunt een afspraak voor onderhoud plannen bij de Nissan dealer van uw keuze. Neem contact op
U kunt uw auto ter reparatie aanbieden bij de Nissan dealer van uw keuze. Neem contact op
Wij beloven dat u mobiel blijft terwijl wij aan uw auto werken. Als u van tevoren een afspraak maakt zorgen wij voor een passende mobiliteitsoplossing, indien gewenst kan dit ook vervangend vervoer zijn. Als de werkzaamheden niet lang duren kunt u er natuurlijk ook op wachten onder het genot van een kopje koffie.
Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema, is inbegrepen. Ook reparaties die u niet had kunnen voorzien of voorkomen zijn inbegrepen, hierbij kan wel een verrekening van uw eigen risico plaats vinden. Het tussentijds vervangen of aanvullen van olie, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers kan in bepaalde gevallen niet inbegrepen zijn neem in deze gevallen op met uw Nissan dealer.
Voor meer informatie vindt u alle voorwaarden hier.
U kunt uw auto ter reparatie aanbieden bij de Nissan dealer van uw keuze. Neem contact op
Verzekering & schade
Ja. Indien u geen verwijtbare schades rijdt gedurende uw overeenkomst zal Nissan Financial Services uw opgebouwde schadevrije jaren bijhouden.
Wij beloven dat u mobiel blijft terwijl wij aan uw auto werken. Als u van tevoren een afspraak maakt zorgen wij voor een passende mobiliteitsoplossing, indien gewenst kan dit ook vervangend vervoer zijn. Als de werkzaamheden niet lang duren kunt u er natuurlijk ook op wachten onder het genot van een kopje koffie.
Uw leaseauto is bijna in alle Europese landen verzekerd. Welke landen dit zijn vindt u terug op uw verzekeringsbewijs, ook wel bekend als de groene kaart. Meer informatie betreft de verzekering vindt u in onze verzekeringsvoorwaarden.
Heeft u uw Private Lease contract afgesloten na 1 maart 2018? Lees dan verder.
In geval van een WA- of casco schade dient u uw dealer zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is telefonisch op de hoogte te stellen en dient u ervoor te zorgen dat uw dealer binnen 48 uur na de melding een volledig ingevuld Europees Schadeformulier (SAF) van u heeft ontvangen. Uw dealer zal ervoor zorgen dat de schade bij de verzekeraar wordt gemeld. Schadeherstel vindt altijd plaats via uw Nissan dealer.
Heeft u dringend hulp nodig bij schade of pech? Nissan Assistance is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar:
Vanuit Nederland: 0800-0231513
Vanuit het buitenland: +31 (0)20 -5162026
Bij total-loss wordt het contract beëindigd. Indien de schade niet bij een tegenpartij te verhalen is, wordt de eigen bijdrage Casco in rekening gebracht. Daarnaast wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan wij met u in overleg hoe wij u in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.
Voor glasherstel kunt u contact opnemen met uw Nissan dealer. Er geldt geen eigen bijdrage voor schade aan ruiten die kan worden gerepareerd door middel van de kunstharsmethode. In geval van vervanging € 70,- per auto, per gebeurtenis. Indien u in het contract gekozen heeft voor € 0,- eigen bijdrage, geldt voor u geen eigen bijdrage bij vervanging.
Bij diefstal dient u hier zo spoedig mogelijk melding van te maken bij Nissan Financial Services en aangifte te doen bij de politie. Het contract wordt beëindigd indien de auto niet binnen 30 dagen na vermissing is teruggevonden. In dat geval wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan wij met u in overleg hoe wij u in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.
Voor alle details vindt u onze verzekeringsvoorwaarden hier.
Als onderdeel van ons Nissan Private Lease-programma zijn we verantwoordelijk voor het onderhoud en de reparatie van de auto gedurende de leaseperiode. In sommige gevallen kunnen echter kosten worden doorberekend voor schade die buiten normale slijtage valt.
Schadekosten die buiten normale slijtage en gebruik vallen, kunnen worden doorberekend. Dit omvat onder meer krassen, deuken, beschadigingen aan de lak, interieur, banden en velgen, en andere zaken die niet door het leasecontract gedekt worden.
Nadat de schade is ingediend bij verzekeraar Bovemij, buigt deze zich over de schade. Er wordt gekeken of er verhaalbaarheid is, of dat er sprake is van een schuldschade. Daarnaast kan het eigen risico pas vastgesteld als de schade daadwerkelijk herstel is. We proberen de vertraging dit zoveel mogelijk te beperken door schades tijdens de leaseperiode te monitoren. Feit blijft helaas dat het vaststellen en herstellen van de schade een tijdrovend proces is
De kosten voor schade worden bepaald op basis van de aard en omvang van de schade, evenals de benodigde reparaties. We hanteren hierbij transparante en marktconforme tarieven. Wanneer schade of herstel lager is dan het eigen risico, betaalt u slechts het daadwerkelijke bedrag van de schade.
Ja, natuurlijk. Indie u vragen heeft over de kosten die in rekening worden gebracht, kunt ue te allen tijde contact met ons opnemen. We verstrekken graag een gedetailleerde specificatie van de kosten voor uw duidelijkheid.
We begrijpen dat het in sommige gevallen handig kan zijn om betalingsregelingen te treffen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Heeft u nog andere vragen over kosten voor schade aan de auto? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om u te helpen.
Einde contractperiode & inname
De staat van de auto en de aanwezigheid van inleverschades wordt vastgelegd in een innamerapport, opgesteld door de Nissan dealer waar u de auto inlevert. Reguliere gebruikersschades zijn acceptabel. Hiervoor ontvangt u geen factuur. Bij grotere schades die niet onder reguliere gebruikersschade vallen geldt de Eigen Bijdrage per schadegeval. Alle details vindt u terug in de inleverhandleiding.
Nee, er is bij Nissan Financial Services geen sprake van een slottermijn. Slechts de meer of minder gereden kilometers worden met u afgerekend en schades die niet onder reguliere gebruikersschades vallen. Een toelichting op aanvaardbare gebruikersschades vindt u hier.
Nee. Nissan Financial Services blijft eigenaar van de auto.
Indien u geïnteresseerd bent om de auto over te kopen kunt u contact opnemen met uw Nissan dealer. Zij informeren u graag over de mogelijkheden. Uiteraard kunt u aan het einde van de contracttermijn ook een nieuw Private Leasecontract aangaan.
Inleveren doet u bij de Nissan dealer waar u de auto ook heeft opgehaald. Daar vindt ook de definitieve inname plaats.
Tijdens de contractperiode
Ja, pechhulp is inbegrepen bij Nissan Financial Services. Bij aflevering van uw nieuwe auto ontvangt u een berijdershandleiding met alle belangrijke (pechhulp) contactgegevens.
Het kan natuurlijk voorkomen dat u meer of minder kilometers rijdt dan dat u in uw Private Lease contract op heeft laten nemen. Wanneer u meer of minder kilometers heeft gereden dan in het contract is opgenomen wordt dit afgerekend/verrekend tegen de prijs welke op uw contract staat vermeld.
Ja, echter houdt u er rekening mee dat jaarlijks de meer gereden kilometers met u afgerekend worden. Wij adviseren u uw kilometerstand regelmatig te controleren en deze jaarlijks op ons verzoek aan ons door te geven. Zie ook: Ik rijd meer / minder dan afgesproken, en nu?
Nee, dit kan helaas niet. Gedurende de looptijd van de overeenkomst dient u in Nederland woonachtig te zijn. Wij verzoeken u contact op te nemen met Nissan Financial Services.
Omdat het kenteken van de auto geregistreerd wordt op naam van de berijder c.q. contractant worden bekeuringen rechtstreeks naar de berijder verstuurd.
Betalingen worden altijd voldaan via automatische incasso.
De maandtermijn wordt altijd vooraf geïncasseerd.
Bij Nissan Financial Services betaald u altijd één maandtermijn vooruit. Dit betekent dus dat u betaalt voor de komende maand. Het kan zijn dat op de eerste factuur ook een resterend aantal dagen van de huidige maand van aflevering verwerkt staat. Uw eerst volgende maandfactuur zal dus overeenkomen met de maandtermijn op uw overeenkomst.
Dit verschilt per contract, de auto kan eventueel kosteloos ingeleverd worden.
Om te kijken of het contract hiervoor in aanmerking komt verwijzen wij u naar de Aanvullende Voorwaarden die op uw contract
van toepassing zijn.
Neem gerust contact met ons op. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tijdens kantooruren.
We rekenen erop dat u alsnog uw betalingsverplichting aan ons nakomt. Kunt u de betalingsachterstand niet in één keer betalen? Neemt u dan vandaag nog contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Nissan Financial Services streeft ernaar om iedere klant de best mogelijke service te bieden. Mocht het toch zo zijn dat u ergens niet tevreden over bent, dan kunt u hier onze klachtenregeling terug vinden. Wij dragen er zorg voor dat wij uw klacht serieus, vertrouwelijk en zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Daarnaast maken wij u er graag op attent dat wij zijn aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease. Vanuit deze stichting is er een geschillencommissie waar u terecht kunt met uw klacht, wanneer u van mening bent dat Nissan Financial Services u niet naar tevredenheid heeft kunnen helpen. Meer informatie over de geschillencommissie van het keurmerk vindt u hier.
Het is mogelijk om tussentijds uw contract te wijzigen (m.u.v. contracten met een looptijd van 60 maanden of een totaalkilometrage van 100.000 kilometer). Een verzoek tot contractwijziging kan per mail naar klantenservice.privatelease@mobilize-fs.com o.v.v. het betreffende contractnummer. Verzoeken die worden ontvangen in de laatste twee maanden van het contract kunnen niet meer in behandeling worden genomen.
Contractwijziging en afkoop
Ja, veel contracten kunnen verlengd worden. De maximale looptijd is 60 maanden. Heeft uw huidig contract al een looptijd van 60 maanden? Dan kunnen wij helaas geen verlenging meer aanbieden. De looptijd van uw 60 maanden verkorten is wel mogelijk.
Ja, kilometers kunnen zowel verlaagd als verhoogd worden. Het maximale kilometrage is echter 100.000 kilometers voor de gehele looptijd. Hebt u in totaal al 100.000 kilometers afgenomen ? Dan kunnen wij geen verhoging meer aanbieden.
Uw contract kan na de eerste 12 maanden looptijd worden gewijzigd.
Ja, u kunt het contract meerdere keren gedurende de looptijd wijzigen. Tussen de wijzigingen dient een periode van 12 maanden te zitten.
Voor het aanvragen van een offerte stuurt u een e-mail naar klantenservice.privatelease@mobilize-fs.com In de email ontvangen wij graag het kenteken van uw auto en/of contractnummer. Vertel ons ook wat uw wensen zijn met betrekking tot de wijziging. Ook kunt u ons bij deze email alvast de bewijzen van recente inkomsten en lasten e-mailen. Welke documenten wij graag ontvangen leest u bij vraag nummer 6.
Ja, vaak is dit noodzakelijk. Verlengt u het contract of gaat uw maandtermijn omhoog dan dienen wij te controleren of de nieuwe maandtermijn volgens de VFN normen nog steeds voor u haalbaar is.
Hiervoor ontvangen wij graag:
- Een recent bankafschrift met zichtbare NAW gegevens waarop de afschrijving van uw woonlast (huur of hypotheek) zichtbaar is.
- Betaalt of ontvangt u alimentatie ? Dan ontvangen wij graag een recent bankafschrift met zichtbare NAW gegevens waarop de bij/afschrijving van alimentatie zichtbaar is.
- Hebt u lopende leningen die niet op de BKR staan ? Stuur ons een recent bankafschrift met zichtbare NAW gegevens waar de afschrijving van de maandelijkse last zichtbaar is.
- Bent u in loondienst ? Dan ontvangen wij graag uw meest recente salarisstrook.
- Ontvangt u een uitkering ? Dan ontvangen wij graag een recent bankafschrift waarop de naam van de instantie, het bedrag, de omschrijving van de uitbetaling en uw NAW gegevens zichtbaar zijn.
- Bent u zelfstandig? Dan ontvangen wij graag een volledige kopie van uw meest recente IB aangifte.
Per eerstvolgende incasso zullen wij de nieuwe maandtermijn afschrijven. Dit is onder voorbehoud dat alle administratieve werkzaamheden tijdig zijn afgerond. Lukt dit niet dan informeren wij u hierover per e-mail. Uiteraard maken wij dan ook een nieuwe offerte aan.
Nee, de nieuwe maandtermijn is gebaseerd op de tot nu toe betaalde termijnen. Hebt u de afgelopen maanden te weinig of juist te veel aan ons betaald ? Dan wordt dit gecompenseerd in de nieuwe maandtermijn.
Ja, u kunt het leasecontract eerder dan contractueel afgesproken laten beëindigen.
U hoeft geen opzeggingsbrief in te dienen. Met het werkelijk inleveren van de auto zegt u het leasecontract definitief op. Voor het maken van een inleverafspraak neemt u contact op met de leverende dealer van uw auto. U hoeft dit niet vooraf bij ons te melden, u kunt een afspraak voor het inleveren maken bij de leverende dealer van uw auto.
Voor het inleveren van de auto neemt u contact op met de dealer die u de auto geleverd heeft.
U hebt altijd het recht om uw leasecontract voortijdig te ontbinden.
Ja, u bent afkoopkosten verschuldigd als u het contract eerder dan de afgesproken einddatum laat ontbinden.
Dit verschilt per contract en is afhankelijk van de inleverdag en werkelijk gereden kilometers. Wilt u weten hoe hoog de afkoopkosten zijn ? Stuur ons een e-mail naar klantenservice.privatelease@mobilize-fs.com. Graag ontvangen wij het kenteken en/of contractnummer, de verwachte inleverdatum en de verwachte kilometerstand.
Bent u al op de hoogte van de indicatieve afkoopkosten ? Neem dan gerust contact op met de leverende dealer van uw auto om een inleverafspraak te maken. Hebt u nog geen indicatie van de afkoopkosten gekregen ? Neem dan contact op met onze klantenservice, lees hiervoor de vraag “hoe hoog zijn de afkoopkosten?”. Nadat u een inleverafspraak bij de dealer hebt gemaakt komt u op de afgesproken dag en tijdstip de auto inleveren. Vergeet de reservesleutel, het onderhoudsboekje en alle andere meegeleverde accessoires niet mee te nemen. Tijdens de inleverafspraak controleert u samen met uw verkoopadviseur de auto op eventuele schades, ontbrekende accessoires enzovoort. Ook zal de daadwerkelijke kilometerstand en datum van inlevering worden opgenomen, dit wordt allemaal genoteerd op het innameformulier. Het formulier wordt door u beiden ondertekend. Uw verkoopadviseur stuurt het formulier naar ons door. Op basis van het innameformulier beëindigen wij uw contract en sturen u de eindafrekening.
Nadat u de eindfactuur voldaan hebt melden wij u binnen 30 dagen bij het BKR af.
Als u meer kilometers heeft gereden dan contractueel afgesproken is betaalt u hiervoor een vergoeding per kilometer. De prijs per kilometer staat vermeld in uw contract. Als u minder kilometers heeft gereden dan contractueel afgesproken is, worden deze verrekend op uw eindfactuur. Hierbij wordt maximaal 10% van de contractueel afgesproken kilometrage vergoed.
In Nederland zijn elektrische auto’s tot en met 2024 vrijgesteld van wegenbelasting. Dit betekent dat bezitters van elektrische auto’s in 2024 geen wegenbelasting hoeven te betalen. De exacte datum waarop dit zou kunnen gebeuren, is afhankelijk van de wetgeving en kan niet met zekerheid worden vastgesteld.
De overheid is voornemens de kortingen op de motorrijtuigenbelasting voor (plug-in hybride) elektrische auto’s in de periode 2025-2030 (verder) af te bouwen.
Elektrische voertuigen (EV)
2024 is het laatste jaar met 100% korting; in 2025 geldt een korting van 75%, gevolgd door een verdere afbouw.
Plug-in hybride voertuigen (PHEV)
In 2024 geldt nog een korting van 50%; in 2025 is de korting 25%. Op basis van de huidige plannen geldt vanaf 1 januari 2026 voor PHEV het volledige mrb-tarief.
Deze aanpassing heeft gevolgen voor uw maandelijkse leasebedrag. Voor 2025 betekent dit – afhankelijk van het gewicht van de auto – een verhoging van € 20 tot € 30 per maand.
De overheid is voornemens de kortingen op de motorrijtuigenbelasting voor (plug-in hybride) elektrische auto’s in de periode 2025-2030 (verder) af te bouwen.
Elektrische voertuigen (EV)
2024 is het laatste jaar met 100% korting; in 2025 geldt een korting van 75%, gevolgd door een verdere afbouw.
Plug-in hybride voertuigen (PHEV)
In 2024 geldt nog een korting van 50%; in 2025 is de korting 25%. Op basis van de huidige plannen geldt vanaf 1 januari 2026 voor PHEV het volledige mrb-tarief.
Deze aanpassing heeft gevolgen voor uw maandelijkse leasebedrag. Voor 2025 betekent dit – afhankelijk van het gewicht van de auto – een verhoging van € 20 tot € 30 per maand.
De afgelopen jaren heeft de Provincie Noord-Holland geen verhoging doorgevoerd en hierdoor is een verhoging van het maandtermijn, de afgelopen jaren niet nodig geweest.
Ja, wegenbelasting is inbegrepen in Nissan private leasecontracten. Dit betekent dat de kosten voor wegenbelasting zijn opgenomen in het maandelijkse leasebedrag dat u betaalt. De hoogte van het bedrag van de wegenbelasting kan van jaar tot jaar veranderen.
Wegenbelasting is inbegrepen in het leasetarief voor alle motorvoertuigen, inclusief leaseauto’s. Jaarlijks wordt de hoogte ervan door de overheid vastgesteld, wat het maandelijkse leasetarief kan beïnvloeden.
Dan kan mogelijk te maken hebben met de twee volgende redenen:
- U heeft recentelijk een aanpassing gemaakt in uw private leasecontract.
- Er is een verandering opgetreden in de wegenbelasting. Jaarlijks herziet de overheid de wegenbelastingtarieven (motorrijtuigenbelasting). We hebben deze aanpassing doorgevoerd in uw maandelijkse private leasebedrag. U ontvangt hierover een e-mail van ons.
Contracten voor 01-03-2018
Rijdt u in een auto via Nissan Business Finance? Voor vragen over onderhoud, reparatie, nieuwe documenten, schademeldingen of vervangend vervoer kunt u contact opnemen met de Driver desk van Nissan Business Finance. De driver desk is bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.30 uur via:
Telefoon: +31 (0)20 658 32 90
E-mail: drivercare@nissanbusinessfinance.nl
Voor de algemene voorwaarden van de contracten voor 01-03-2018 klikt u hier.
Overige vragen
Het actuele aanbod van Nissan Financial Services is hier te vinden. Staat het door uw gewenst model er niet tussen? Neem dan contact op met uw dealer voor een offerte op maat
Hier kunt u onze privacyverklaring terug vinden.
Wanneer u contact opneemt met Nissan Financial Services staan wij u graag te woord.
Beschermd met het Keurmerk Private Lease
We hebben het Keurmerk Private Lease. Daarmee krijgt u 14 dagen bedenktijd, eerlijke voorwaarden en bescherming tegen te hoge kosten.